Aktuell

Tangle-Mosaik-Projekt #10 - Ergebnisse / Results 24. November 2017

  Countdown

Freitag, 19. Juni 2015

Summertime

The second week of Kristin´s  SOC (Summer of Colours) has started. This week´s colours are pink + pink  + orange. Here is my card! 
 
Die zweite Woche von Kristin´s SOC-Challenge (Summer of Colours) hat begonnen. Die Farben dieser Woche sind pink + pink  + orange . Hier ist mein Beitrag für diese Woche!

Summertime (2015; 12 x 12 cm)
Here some steps / Hier einige Zwischenschritte:


I started colouring a white paperboards with my selfmade spraypaints. After that I stamped and I glued a piece of butterfly napkin on the paper. Later I added a partly layer with pink and orange inks.
Zuerst besprühte ich Zeichenkarton mit meinen selbst hergestellten Sprühfarben. Dann stempelte ich und klebte ein Stück einer Schmetterlingsserviette auf dem farbigen Hintergrund.
 
  
I painted with white acryl paint, and I glued a piece of an origami-paper on it.
Ich malte und spritzte mit weißer Acrylfarbe und klebte dann ein Stück Origami-Papier auf. 

  
After adding my selfmade "Summertime" stripe I doodled a little bit, and finally I added some shadows with inkpens and pastels. 
Danach klebte ich meinen selbstgemachten "Summertime"-Papierstreifen auf. Abschließend zeichnete ich ein wenig und setzte Schatten. Dafür benutzte ich Tusche- und Pastellstifte.

I linked this post to


   

Thank you for stopping by and have a nice day!
 Vielen Dank für´s Vorbeischauen und ich wünsche dir einen schönen Tag!

Kommentare:

  1. Ooooh, wie wunderbar. Einfach HAMMER ist Deine Arbeit. Ganz toll gemacht! GLG, Valerie

    AntwortenLöschen
  2. Oh Annette, das ist ganz bezaubernd geworden und sooo kreativ. Wunderschön!

    Ich wünsche Dir ein tolles Wochenende und schicke Dir viele liebe Grüße,
    Kerstin

    AntwortenLöschen
  3. So beautiful! Thank you for showing us your steps!! I really love how you used this week's colors! Hugs!!

    AntwortenLöschen
  4. what a beautiful and creative card-love that scroll!

    AntwortenLöschen
  5. How beautiful! I love that peeled-back scroll.

    AntwortenLöschen
  6. wow,das ist hammerschön,liebe annette,bin sehr beindruckt.
    ich wünsch dir ein schönes we.

    oxo jeannette

    AntwortenLöschen
  7. Beautiful, your scroll is fantastic. You are a talented artist! Have a wonderful weekend, Shirleyxx

    AntwortenLöschen
  8. I was really impressed with the way you treated these SOC colors this week. I enjoyed the mixed media and reading that you also make your own mists. But what tipped the scales was the scroll you created. It is simply amazing.

    AntwortenLöschen
  9. What a pretty page....I love how everyone around the world is doing this amazing challenge! It really brings artists together!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  10. ahhh wie schön das ist und die Farben und das ganze so Sommerlich .. toll gestaltet!
    So romantisch..
    Schönes Wochenende wünsche ich dir!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  11. Beautiful! What a fun and whimsical card!

    AntwortenLöschen
  12. What a process! Love the scroll and the added paper butterfly and origami paper. Lovely colors too!

    AntwortenLöschen
  13. I absolutely LOVE your art !!!
    Immediately added your blog to my favourites!
    Also I'm learning German for the moment (on my own), so when I visit your blog I can practise that language at the same time ;-)

    AntwortenLöschen
  14. Das ist wieder eine Freude zum Ansehen liebe Annette.. traumhaft schön gemacht!
    Auch toll, Deine Arbeitsschritte zu sehen! Dankeschön!

    AntwortenLöschen
  15. beautiful and the scroll is stunning

    AntwortenLöschen
  16. I love how delicate this is!
    Pink and orange made me think of butterflies too!

    AntwortenLöschen
  17. So pretty! I do love these colors!

    AntwortenLöschen
  18. Ich liebe die Farben, das sieht sehr filigran und fein aus. Absolut toll.....
    Liebe Grüße Ulrike

    AntwortenLöschen
  19. This is beautiful and I like how you made your own sprays and doodled too.

    AntwortenLöschen
  20. Very pretty love butterflies Thank you for visiting me Anita @itsamistrydesignstudio #29

    AntwortenLöschen
  21. wow, it looks so 3-dimensional .... Love it!

    AntwortenLöschen
  22. Das sieht einfach wunderschön aus! Vielleicht hilft es ja, dass der Sommer auch mal kommt... ;-)

    AntwortenLöschen
  23. Just charming and I like the way you shared your process.

    AntwortenLöschen
  24. Oh, Annette, this is a really special design, love the way you have used the colours, love the corner of orange spotted paper, but especially love the five pink carnation flowers, the way you have painted the white scroll and the "Summertime" strip. Top marks for this!

    AntwortenLöschen
  25. Also meant to say thanks for the step-process, I enjoyed watching the design unfold.

    AntwortenLöschen
  26. Ach Annette, das sieht sooooo schön aus!
    Mir gefällt auch das du uns die Schritte zeigst, da ist mir gleich wieder eingefallen so Papier habe ich auch noch! Schon geht´s wieder los *grins*
    Was soll ich lange schreiben, ich liebe dieses Bild! Es ist traumhaft!!
    ♡liche Grüße Claudia

    AntwortenLöschen
  27. wow this looks great, I love how you made the scroll look!
    Groetjes Karin

    AntwortenLöschen
  28. You have painted so so so so many beautiful and wonderful paintings!! Wow! Great!
    I have been side the sea and done some other trip with our summer car (without the roof), so I have painted very little.
    Greetings :-)

    AntwortenLöschen