Dienstag, 9. Dezember 2014

Arukas - Challenge # 197 & My Tangle Diary

The Diva´s Weekly Challenge # 197: “New Official Tangle - Arukas
This week the challenge is to try the new tanlge pattern Arukas.You can find the step outs in the Zentangle Newsletter.
I like Arukas very much with its great possibilities for variations. To see more entries please visit Laura Harms´blog  "I am the Diva". 

Die Aufgabe bei „The Diva´s Weekly Challenge“ ist diese Woche das neue Zentangle-Muster „Arukas“ zu benutzen. Eine Schritt-für-Schritt-Anleitung findest du im diesem 
Zentangle Newsletter. Mir gefällt Arukas sehr. Es hat so viele Variations-Möglichkeiten.
Bitte schaue dir auch die Beiträge der anderen Teilnehmer/innen auf "I am the Diva" an. 
 
Challenge # 197 (Tangle Patterns: Arukas, Hollybaugh, Knightbridge, Onamato; Dez. 2014; 9 x 9 cm)

Here is an other piece ... it´s a part of my Tangle diary. My Tangle Diary is a new project which I started in November.

Hier ist eine weitere Arbeit ... sie ist ein Ausschnitt aus meinen Tangle-Tagebuch, dass ich im November begonnen habe.

Star - part of my Tangle Diary (Tangle Pattern: Akuras, Trio, Printemps, Tipple; 13 x 16 cm; December 2014)

My Tangle Diary - a sketch book with size A5 - contains one page for a week. Here you can see the progress of the page from the last week. Unfortunately I didn´t scanned the page every day!

Mein Tangle-Tagebuch - ein Skizzenbuch im Format A5 - hat eine Seite für jede Woche. Hier siehst du die Entwicklung der Tagebuchseite der letzten Woche. Leider habe ich die Seite nicht jeden Tag gescannt.


My Tangle Diary - Week 49

I create the template for each week by myself. Now in December I have so much fun to create mandala-stars!
Each evening I tangled for 10 - 15 minutes ... wonderful time for relaxation and reflect the past day. If you interested in more informations about my Tangle Diary (eg how to make a template)? Please let me know. I would like to tell you about it in a separate post!

Die Vorlage für das Wochenblatt gestalte ich nach meinen Vorstellungen selbst. Gerade jetzt im Dezember konstruiere ich sehr gerne sternförmige Mandalas. Jeden Abend tangle ich dann so 10 - 15 Minuten. Diese Zeit nutze ich ganz bewusst zur Entspannung und Reflektion des Tages.
Möchtest du mehr über mein Tangle-Tagebuch wissen (z. B. wie ich die Vorlagen gestalte) ? Lass es mich wissen. Mehr darüber würde ich dann in einem separaten Beitrag schreiben.

*************************************************
Also I would like to point to the brand new Zentangle-challenge "Muster-Mixer" by Anya Lothrop (CZT). Informations in English you can find here.  My first entry to "Muster-Mixer" is here .

Auch möchte ich euch auf Anya Lothrop´s neue Zentangle-Challenge "Muster-Mixer" hinweisen. Meinen Beitrag zu dieser wunderbaren Herausforderung findest du here.

 Thank you for stopping by ... and have a wonderful day! 

Kommentare:

  1. your Arukas tile is very well done but I was really impressed by your diary pictures. This is stunning work.

    AntwortenLöschen
  2. Wow, ich bin immer wieder begeistert von deinen Zentangles. Sie sprühen vor Creativität und Fantasie!

    AntwortenLöschen
  3. und ein tolles Tagebuch mit dem anderen Stern!

    AntwortenLöschen
  4. They are both stunning, love them very much. Thanks for showing the steps it's fun to see. Have a great day, Shirleyx

    AntwortenLöschen
  5. boah wow,ich bin total platt von deinen wunderschönen stern,so unglaublich schön,filigran und perfekt,ganz großes kino,bin mehr als begeistert,auch von deiner wunderschönen karte für mich,sie gibt mir kraft und macht mut,danke für die lieben zeilen auch,drück dich.
    sei fest umarmt deine Jeannette

    AntwortenLöschen
  6. I really like that you squared off Arukas and filled it in with pattern. Your tangle diary is awesome! Yes, I'd like more info about it! Love the color!

    AntwortenLöschen
  7. Love, love, love how you did Arukas with the square! Your diary page is gorgeous!!

    AntwortenLöschen
  8. Love it in a square and also with some of the curving lines. Nicely done! You tangle diary is just lovely and it was fun to see the progress pictures. I would love to know how you made it. Thanks for being willing to share that.

    AntwortenLöschen
  9. Wow, they just get better and better and better! Hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  10. Very creative Arukas-tile! Your other work is beautiful as well.

    AntwortenLöschen
  11. Arukas bekommt in Deinem ersten tile einen sehr grafischen Anstrich :-) das sieht toll aus. Und ich bin ganz begeistert von der Tagebuch-Idee. Gut, daß Du Dir jeweils eine ganze Woche Zeit nimmst - soll ja Streß abbauen, oder? ;-) Hast Du ein schlichtes Skizzenheft und "grundierst" dann erstmal eine Seite? LG Anya I.

    AntwortenLöschen
  12. Your arukas for the challenge is very nice, but I'm especially impressed by your diary idea and execution. Lovely idea and lovely work.

    AntwortenLöschen
  13. Ich mag deinen Beitrag für die diva-challenge sehr gerne, aber noch mehr beeindruckt bin ich von deiner Tagebuch-Seite - einfach wunderschön!!! Auch die Idee finde ich ganz toll und würde gerne noch mehr darüber erfahren :-)
    Tangeln zum Stressabbau finde ich sowieso sehr geeignet, aber so als Tagebuch finde ich es noch persönlicher. Also, wenn du mal mehr darüber berichtest wäre das toll!
    Liebe Grüße, Sandra

    AntwortenLöschen
  14. I absolutely love both ... no ALL your art work. Your arukas tile is wonderful! I tried something with triangles but yours is so much more ... how can I say ... refined and complete. Anyway, that is of no importance. I love your arukas and your diary project. I'm very interested in this project of yours. I don't like mandalas as I've said before but yours make me change my mind and I've been trying out the tiny mandalas by Kay at "her sketches" too so I'd love to hear more about your project.
    Love from France

    AntwortenLöschen
  15. Whoa!!! This is a show stopper! Love the variation on the center being more angular and interspersing other tangles in the squares! VERY cool zendala too.

    AntwortenLöschen
  16. Both tiles are amazing! Your Zendala is stunning, as are the colors. I would love to learn more about your project also. (Nathalie)

    AntwortenLöschen
  17. Beautiful tile, I like your composition, by taking some ribbons over the frame. The little bit of gold color, and your zendala is awesome. Would like to hear or read about your proces creating your own template!

    AntwortenLöschen
  18. Very beautiful variations of Arukas in combination of the other patterns and the golen color is Lovely. And Youri zendala in your diary is very elegant. I love iT.

    AntwortenLöschen
  19. nice artwork. I like the use of squares instead of circles in arukas.

    AntwortenLöschen
  20. O my, your Arukas tile is more then gorgeous! And I love (LOVE) the star, I keep looking at it. I would love to hear more about creating templates.

    AntwortenLöschen
  21. Dieses Arukas-Muster sieht sehr kompliziert aus, ich bewundere dich wie du solche Muster zeichnen kannst und dabei noch entspannen, toll!
    Deine Tagebuchseite sieht sehr schön aus und ich bin neugierig darauf. Heißt das du zeichnest eine Woche lang z.B. an einem Stern oder ist das unterschiedlich? Hast du dir die Muster dann am Anfang der Woche schon festgelegt? Du siehst ich habe da einige Fragen und würde mich freuen darüber mehr zu erfahren.
    LG Claudia

    AntwortenLöschen
  22. I think Arukas is certainly a tangle for the super-expert and the way you have used it with the square of patterns in the middle is beyond anything, brilliant work.
    I am interested in your Tangle Diary and thanks for the process pictures, they make the final beautiful Zentangled picture so much more interesting.
    Like Claudia I am fascinated that you can relax while drawing such complexity, it would seem to me that one wrong stroke could upset the earlier work, but maybe that is why it is relaxing because you have to concentrate so much.

    AntwortenLöschen
  23. You made the Akuras more than I could have imaged - great courage and wonderful image!! I love your tangle diary!! The pink and the tangle is lovely!!

    ~ Diane Clancy
    http://www.dianeclancy.com/blog/2014/12/diva-new-tangle-arukas-challenge-entry/

    AntwortenLöschen
  24. Love your Arukus Tile. Wonderful color, and beautiful dimension and depth. Wonderful use of black. Your Tangle Diary is gorgeous. I'd love more information. I enjoyed your post very much.

    AntwortenLöschen
  25. Dein Arukas-Tangle ist wunderschön. Dein Tangle-Tagebuch ebenso. Wie machst du nur diese schön gleichmässige Einteilung für das Zendala. Machst du dir eine Schablone? Ich würde mich sehr freuen, wenn du dein Geheimnis verraten würdest.

    AntwortenLöschen
  26. Dein Arukas ist wunderschön! Und was du mit meinem Trio machst, ist echt der Hammer! Bin begeistert! :-)

    AntwortenLöschen
  27. I love that you did Arukas starting with a square. It really is stunning. I also love your zendala, especially how you showed the steps. Beautiful!

    AntwortenLöschen
  28. Very interesting composicions, exquisite creativity, really wonderful!

    AntwortenLöschen