Freitag, 10. Oktober 2014

New ATC´s for a little Swap Project!

Here are my new ATC´s! I made them for a ATC swap which is organized by Nat Wout from France  (see here). 
A few months ago I have read a blogpost by  Margaret Bremner  … a great tangler and artist! She described a very effective way for creating ATC´s. And I did it! 
I remembered I had an old unfinished zendala of mine. It was my second zendala (see here) and in this time (June 2013) I was just a beginner (self-taught) in tangling. I was afraid to ruin my work and so I made a copy. Then I continued tangling and shading on the copy. Oh my …! Today I have to smile about me because there is no mistakes by tangling, isn´t it? 
I cut the unfinished zendala into six pieces and started tangling. So much fun!

Hier sind meine neuen ATC`s.  Sie sind bestimmt für ein Tausch-Projekt, welches Nat Wout aus Frankreich (siehe hier) organisiert. 
Vor einigen Monaten las ich einen Blogpost von Margaret Bremner - eine großartige Tanglerin und Künstlerin - in dem, sie eine sehr effektive Methode zur Gestaltung von ATC´s vorstellte. Und ich habe es so gemacht! Ich erinnerte mich, dass ich noch ein unvollendetes Zendala hatte. Damals im Juni 2013 war ich noch ein absoluter Neuling, was das Tangeln betrifft. Es war erst mein zweites Zendala (siehe hier) und ich machte vorsorglich eine Kopie, auf der ich dann mit dem Schattieren und ausarbeiten begann.  Heute muss ich über mich selbst lachen, wenn ich daran denke. Es gibt doch beim Tangeln keine Fehler, nicht wahr? 
Aber ich jetzt hatte hier eine schöne Basis für meine ATC´s und schnitt das Zendala in 6 Teile und füllte sie noch mit einigen weiteren Mustern. Dann noch etwas Farbe und natürlich noch schattieren! Das hat sehr viel Spaß gemacht  und es war sehr entspannend!  

6 new ATC´s (Series "Pearls" #1 - #6; October 2014)
And here ... I puzzled with the ATC´s a little bit...
Und hier ... ein kleines Puzzle mit den ATC´s ...

ATC - Puzzle
... and you can recognize the Zendala!
... und ihr könnt das Zendala erkennen!

Thank you for reading this post and have a wonderful day!
Danke für das Vorbeischauen ... ich wünsche dir einen wunderschönen Tag!

Kommentare:

  1. Wow! What a stunning beauties! Fantastic idea :)

    AntwortenLöschen
  2. Ich bin geplättet! HAMMER! Wow, toll, toll, toll! Dir einen schönen Tag, GLG, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. wow this is absolutely beautiful!!
    Groetjes Karin

    AntwortenLöschen
  4. Oh WOW ..die sind schööön!
    Schönes Wochenende Annette!

    AntwortenLöschen
  5. Truly beautiful tiles. Great idea, I'll have to try that. It would probably work for Inchies and Twinchies also. It would also make a beautiful artwork put back together as shown on a larger piece of paper or canvas. Hmm....

    AntwortenLöschen
  6. Absolutely fabulous! These are amazing and what a great idea too. I also love the colour you put in and how you blended it. Wonderful!

    AntwortenLöschen
  7. Gorgeous! I love how the touch of pink makes them really pop! I'll have to try this idea too, lots of old work laying around that would be fun to do this with.

    AntwortenLöschen
  8. These are gorgeous and what a fantastic coloring! Have a great weekend.

    AntwortenLöschen
  9. I agree completely with Anne. Absolutely fabulous! And beautiful colors!

    AntwortenLöschen
  10. Oh my gosh these are amazing and gorgeous, I could keep looking for hours. The colour is fabulous as well. Have a great weekend, Shirleyx

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. I am sitting here in amazement - these tiles are wonderful. In fact, I want to join the ATC swap now....wonder if I have time? Axxx

      Löschen
  11. Delightfully a delicacy, beautiful design!

    AntwortenLöschen
  12. Das ist einfach traumhaft schön!!!!
    LG Claudia

    AntwortenLöschen
  13. Was soll ich sagen...wunderschön...jedes einzelne Teil und wieder sehr schön coloriert.
    Lieben Gruß, Gerda

    AntwortenLöschen
  14. What a great idea and how well your ATCs have turned out, six little gems.
    This technique could apply to other types of paintings too.

    AntwortenLöschen