Mittwoch, 13. August 2014

MacDee - Challenge #180 & My New Tangle-Pattern “Ga-Bee”

My new Tangle-Pattern “Ga-Bee”

With pleasure I use little embellishments for my tiles. I draw these little things intuitively without thinking. During the last challenge (Diva´s challenge #179 - Be Like Bijou) arised a small pattern. You can see it on the Bijou tile #3 on the top right. I liked this very much and played with it a while. The result was my new tangle pattern "Ga-Bee". It reminds me of sheafs (German: "Garbe") and stamens and bees. After playing with words I named this pattern "Ga-Bee". I hope you like it!

Gerne benutze ich kleine dekorative Elemente in meinen Tangle-Werken. Ich zeichne sie ohne groß darüber nachzudenken … sie kommen mir intuitiv in den Sinn. Bei der letzten Herausforderung der Diva (Challenge # 179; Be Like Bijou) ergab sich dabei ein kleines Muster, welches ist auf der kleinen Bijou-Kachel #3 rechts oben zu sehen ist. Dieses gefiel so gut und ich spielte noch weiter damit herum. Das Ergebnis ist mein neues Muster „Ga-Bee“. Es erinnert mich einerseits an eine Getreide-Garbe andererseits auch an Blütenstaublätter, wobei ich auch gleich an Bienen denken musste. So ergab sich nach einigen Wortspielereien der Name „Ga-Bee“.Ich hoffe, es gefällt euch!

Bijou tile # 3 (Chalenge #179 - Be Like Bijou)
Ga-Bee (Step-outs / Anleitung)
Variations / Variationen:


Variations of Ga-Bee

Update 01.07.2015:
My Tangle Pattern "Ga-Bee" has been published in Anya Lothrop´s book "Zentangle - Schritt für Schritt - Das neue Musterbuch"  and in Anya Lothrop´s magazine "Zeichenglück - Zentangle Nr.2 (Special issue; "Freude am Zeichnen")".

Mein Muster "Ga-Bee" ist in Anya Lothrop´s Buch "Zentangle - Schritt für Schritt - Das neue Musterbuch" und in Anya Lothrop´s "Zeichenglück - Zentangle Nr.2 (Sonderheft "Freude am Zeichnen")" veröffentlicht worden. 




The Diva´s Weekly Challenge # 180: “UMT – MacDee by Anneke van Dam”

This week is an UMT Challenge (Use My Tangle). The Tangle we had to use is MacDee by Anneke van Dam.  You can find the step outs for this pattern on her blog here . This tangle reminds me of a tartan. It has a lot of possibilities to vary the lines. Also I used my new tangle pattern Ga-Bee.  To see more entries or participate yourself you can go to Laura Harms (CZT®) blog "I am the Diva". 


Die Aufgabe bei „The Diva´s Weekly Challenge“  ist diese Woche das Muster „MacDee“ von Anneke van Dam zu benutzen. Eine Schritt-für-Schritt-Anleitung findest du hier auf ihrem Blog. „MacDee“ erinnert an Schottenkaro und hat viele Variationsmöglichkeiten (Anordnung, Stärke, Farbe der einzelnen Linien). Auch benutzte ich für dieses kleines Werk mein neues Muster „Ga-Bee“. Bitte schaue dir auch die Beiträge der anderen Teilnehmer Laura Harms (CZT®) Blog "I am the Diva" an.
Challenge #180 (Tangles MacDee, Ga-Bee, Paper: Kraft Drawing paper, 10 x 10 cm)


Thank you for reading this post and have a wonderful day!

Kommentare:

  1. Love your tile AND your new pattern. Going to give it a try!

    AntwortenLöschen
  2. Und ob es mir gefällt... ich denke das werd ich mal direkt üben, danke für die Anleitung - das könnt ich vieleicht gut einsetzen auf einer Journalseite...wenn Du erlaubst..und wenn ich das überhaupt annähend so hinkriege wie es sein soll...lol! das sieht so schön organisch aus... klasse!

    xxx
    Susi
    Susi

    AntwortenLöschen
  3. I really like your interpretation of MacDee! And Ga-Bee will be fun to use: simple and elegant!

    AntwortenLöschen
  4. Very nice.. and I also love the new tangle.. Love, Light and Peace...Bonnie

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful tile and I like your new tangle. Thanks for sharing :)

    AntwortenLöschen
  6. Ganz tolle Werke, und Mustern. Zauberhaft! GLG, Valerie

    AntwortenLöschen
  7. Both are beautiful, thanks for sharing this tangle.

    AntwortenLöschen
  8. Lovely combination and a lovely new tangle "Ga-Bee"
    Thanks for sharing, I will try it out soon.

    AntwortenLöschen
  9. love the fold in your MacDee. I also like the airy-ness of your new tangle (Hope this comment doesn't keep repeating - I had some trouble because I pressed the wrong button)

    AntwortenLöschen
  10. I love you tile! And thanks for sharing your tangle Ga-Bee. It looks very nice.

    AntwortenLöschen
  11. Beautifully done and I really like the way it ends on the right side with lines from Mac-Dee going off and into Ga-Bee.

    AntwortenLöschen
  12. I love your new tangle! The way you used it in your tile with MacDee should be called "What's Under the Rug" :-)

    AntwortenLöschen
  13. I like how you have the MacDee looking like fabric with the folds. Very well done. And, I love your new tangle too!

    AntwortenLöschen
  14. Dein Mac Dee ist wunderschön und Dein neues Muster ist entzückend, muss ich gleich üben!

    AntwortenLöschen
  15. Wonderful Tile. Love the use of the tan tile, and the white highlights. MacDee and your wonderful new pattern work well together. Great job, LonettA.

    AntwortenLöschen
  16. Love the folded material look of MacDee and the happy little Ga-Bees out to play!! Linda x

    AntwortenLöschen
  17. Wie immer eine tolle Umsetzung der Aufgabe! Und dein neues Muster gefällt mir sehr gut, es hat etwas von Tanz! LG Claudia

    AntwortenLöschen
  18. Beautiful tile and lovely pattern, I'll try it out soon!

    AntwortenLöschen
  19. Gegensätze ziehen sich an! Exaktes Linienmuster umspielt mit Deinem schönen neuen Muster. Herrlich, LonettA.
    Lieben Gruß, Gerda

    AntwortenLöschen
  20. I really like your new tangle! I'll have to give it a try soon!

    AntwortenLöschen
  21. What a great little new tangle, very original, and it contrasts so well with the check tangle in your tile.

    AntwortenLöschen
  22. I love your tile, the way you did the fold and the shading. The little Ga-Bees were the finishing touch. Great tile!!!

    AntwortenLöschen
  23. I love the file with your new tangle escaping from the tartan!

    AntwortenLöschen
  24. Love your new tangle! And love the effects you created on your tile!

    AntwortenLöschen
  25. beautiful new tangle!
    Groetjes Karin

    AntwortenLöschen
  26. Like your folded effect. The new tangle gives an interesting element to this piece.

    AntwortenLöschen
  27. I have to agree, the fold effect on your tile is terrific! You are always amazing with your shading! Can't wait to try your new tangle! It's a nice one to be able to throw in those blank spaces without having to create a whole lengthy design! Fun!!! Have a great week and thanks for visiting my blog! :0) Share Humanity

    AntwortenLöschen
  28. Beautiful done and I love ga-be. Its very elegant and tiny and gives the tile some extra fun. Lovely.

    AntwortenLöschen
  29. Lovely ornaments, love, funny and dynamic!

    AntwortenLöschen
  30. Eine tolle dreidimensionale Umsetzung von Mac Dee und dein neues Muster ist toll! Vielen Dank fürs Teilen :-)

    AntwortenLöschen
  31. Love your tile within a tile solution, the perspective you've added to MacDee and your whimsical little Ga-bees are soooo sweet!

    AntwortenLöschen
  32. this looks great! i love your little ga-bees! what fun! reminds me of sandy bartholomew's lilah beans!

    AntwortenLöschen
  33. Love your little Ga-bees. They could be used anywhere. And your tile is lovely. I always lke your work.

    AntwortenLöschen
  34. wow,und wie mir das gefälklt,das sieht einfach ganz fantastisch aus,einfach großartig deine muster und doodels.
    sorry,das ich jetzt erst zu dir komme,habe im moment ganz dolle rückenschmerzen und steh völlig neben mir.
    eine schöne woche für dich,GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  35. Sehr, sehr schön. Ich mag diese luftigen, schwingenden kleinen doodles sehr gerne.
    LG - Elke
    _____________________
    mainzauber.de

    AntwortenLöschen
  36. Hallo Annette,
    so ein schönes Muster und endlich habe ich es ausprobiert :-) Hat mir großen Spaß gemacht und gefällt mir sehr!
    Liebe Grüße,
    Sandra

    AntwortenLöschen