Mittwoch, 16. April 2014

Fantasie # 2 - Moments of Happiness

This month the theme of Art-Journal-Journey  is “Moments of Happiness”.
This page is the final part of my piece “Fantasie #1”. You can see it in this earlier post.
I love soap bubbles and the seeds of dandelion with their little parachutes. For me it’s a moment of happiness if soap bubbles or the little parachutes of dandelion are dancing  with the wind.   
Also I love to play with my pens on the paper … wonderful moments of happiness for me!

In diesem Monat ist „Glücksmomente“ das Thema von Art-Journal-Journey .
Diese Seite meines Artjournals ist die Fortsetzung meiner Seite „Fantasie #1“, welche in diesem post. zu sehen ist.
Ich liebe Seifenblasen und Pusteblumen mit ihren kleinen, zarten Flugschirmchen. Für mich sind das immer kleine Glücksmomente, wenn ich sie mit dem Wind schwerelos durch die Luft tanzen sehe.     
Auch sind es immer wieder Glücksmomente für mich, wenn ich einfach mit meinen Stiften auf dem Papier spielen kann.  Am Anfang ist eine vage Idee vorhanden … und dann „tanzen“ die Stifte über das Papier.    

Fantasie #2 (2014; 14 x 21 cm)

Fantasie #1 + #2 (2014; Artjournal spread; 29 x 21 cm)
I have created the background with my self-made spray paints and watercolors.  On the edges at the bottom I glued pieces of coloured Origami paper. Otherwise I used white gel pen, white acryl paint, ink pens and coloured pencils. And wonders will never cease … this time I took some photos of the steps during the process!

Den Hintergrund habe ich mit meinen selbstgemachten Sprühfarben und Aquarellfarben  gestaltet. Die unteren Ecken habe ich mit buntem Origami-Papier beklebt.  Ansonsten benutzte ich einen weißen Gelstift, weiße Acrylfarbe, Tuschestifte und Buntstifte.
Und diesmal habe ich sogar einmal daran gedacht, einige Zwischenergebnisse festzuhalten!

Fantasie #2 - Some steps!

I link this post to

Thank you for reading this post and Happy Easter to you!

Kommentare:

  1. sagenhaft! der Mund steht mir offen und geht nicht mehr zu....

    das ist sooo schön.. die rechte, neue Seite ist so eine wundervolle Ergänzung zur linken ...
    ich bin restlos GLÜCKLICH ( nicht nur einen Moment lang) beim Betrachten dieses Kunstwerkes!

    xxx
    Susi

    AntwortenLöschen
  2. Wow - ich bin geplättet - total schöööön! GLG, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. Das ist so schön, so harmonisch von den Farben, vom ganzen Aufbau! Herrliche Arbeit! Mit Sicherheit ein Glücksmoment dieses Bild sehen zu dürfen, Danke!

    AntwortenLöschen
  4. Wow, these are great, love the colorcomination, and beautiful drawings.

    AntwortenLöschen
  5. Wow these are stunning, love them very much ! Shirleyx

    AntwortenLöschen
  6. Das ist so wunderschön geworden, LonettA!! Ich könnte in das Bild hineinschweben, wenn ich es denn könnte :) Diese aufgerollten Papiere und die Sonne dazwischen, diese gewellten Spiralen und die wunderbaren Schattierungen... Mittlerweile kann ich verstehen, dass du dich dabei entspannst, das Hier und Jetzt und Raum und Zeit vermutlich völlig vergisst, wenn du malst. Und Danke für die Zwischenschritte. Das ist dir sicherlich nicht leicht gefallen, immer wieder aufzutauchen und Fotos zu machen...
    Alles Liebe, Beate

    AntwortenLöschen
  7. Awesome!!!!! So very you, I love that.
    Your are so right, happiness is in the little things in life. Thanks for sharing.

    AntwortenLöschen
  8. Your visions of happiness are beautiful and create happiness in others. Really love what you've done here. Thanks for the steps, it's always great to see how one gets from blanc paper to beauty.

    AntwortenLöschen
  9. Such swirls and gorgeous colors, this piece is wonderful, full of happiness and movement, it's like a beautiful dance!

    AntwortenLöschen
  10. Einfach wunderwunderschön! Bin begeistert!
    LG Mary

    AntwortenLöschen
  11. Ich bin sprachlos. Mir fehlen buchstäblich die Worte. Das ist unglaublich schön und die Farben und Details lösen wirklich Glücksgefühle aus.

    AntwortenLöschen
  12. That was so fascinating to see the progress of this wonderful finished page. I wonder if you have it all in your head to start with or if you add as you go along.
    This is spectacular and with the previous page is double spectacular.

    AntwortenLöschen
  13. Beautiful and interesting. I especially like how you curled up the right page, these eye tricking techniques are just lovely.

    AntwortenLöschen
  14. Great piece. Wonderful perspective with the scrolled edge....xox

    AntwortenLöschen
  15. Wow beautiful detailed work! Love the colors and lines too!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  16. Loretta, this is gorgeous, my friend!

    AntwortenLöschen
  17. Ooohhhhh this is an amazing piece of art. Well done
    Nicole/Beadwright

    AntwortenLöschen
  18. This is SO Cool! It has a very surreal feel to it. Blessings!

    AntwortenLöschen
  19. these pages are just amazing-wow!!!

    AntwortenLöschen
  20. Tolle Art Journal Seite! Happy PPF - Irma

    AntwortenLöschen
  21. Oh wow! These are gorgeous. I love the concepts, the colors, the shapes, and the details! What a satisfying visual feast!

    AntwortenLöschen
  22. Glorious movement, this makes my eyes dance in happiness. Well done!

    AntwortenLöschen
  23. Oh. love this! So beautiful .... Love the colours you used as well.

    AntwortenLöschen
  24. Seriously love this! I love the curled up looking pages and the floating dandelion seeds!

    http://www.artworkbyjm.com/

    AntwortenLöschen
  25. So schön! Eine Wundertüte aus tollen Farben und Formen. Ich bin begeistert!
    Vielen Dank auch für Deinen lieben Kommentar zu meiner Seite!
    Alles Liebe, Manuela

    AntwortenLöschen
  26. Lovely color and movement in this piece. It's very engaging and filled with wonder. Thanks so much for sharing it and your process.

    AntwortenLöschen