Samstag, 29. März 2014

It´s a String Thing #33

This week Adele´s challenge is to use the spring-like String 034 created by Jadie Wright and a choice of the following four tangle patterns:
 
Japan Diamond – Laura Liu, CZT  
Diva Dance - a Zentangle® pattern 
W2 - a Zentangle® pattern  
Tagh- a Zentangle® pattern
 
Your can find these tangles and the String 034 on http://tanglepatterns.com/. For more information please see here on Adele´s blog. Moreover Adele will show all entries of the past week on her blog every Monday.

For me it was a hard challenge this week. The four tangles are very different and the string is not my favorite. I couldn´t find a beginning. A few days later I had an idea but I missed the certain flow and "Zen-factor" during tangling. Therefore I´m not quite happy with the result. So I coloured my tile with watercolours for a spring-like look.
But I´m glad of learning the tangle Japan Diamond. I like it very much. I used a variation for my tile. 
It´s a String Thing # 33 (2014; 8,9 x 8,9 cm)

It´s a String Thing # 33 - coloured tile (2014; 8,9 x 8,9 cm)
 
Adele, thank you very much for your “It´s a String Thing” challenge!  

Thank you for reading this post!

Kommentare:

  1. Wow,das sieht ja wieder ganz Traumhaft aus,tolle muster,das bunte gefällt mir besonders gut,ganz wunderschön.
    schönes We :-)

    GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  2. This is amazing! Love them both!!
    Groetjes Karin

    AntwortenLöschen
  3. Wunderschön, mir gefallen auch die Zarten Farben! Dir einen schönen Sonntag! LG, Valerie

    AntwortenLöschen
  4. You are to hard on yourself, I think. I do understand what you are saying, maybe it is because this tile is so diffrent from your normal work? Not really LoNetta?
    I did not join this challenge because I was too busy, my daughter from Switzerland is here for a gew days, for my birthday.

    AntwortenLöschen
  5. Das hast Du doch wunderbar umgesetzt! Mir gefallen beide sehr gut.
    Ich wünsche Dir noch einen schönen Sonntag.

    Lieben Gruß, Gerda

    AntwortenLöschen
  6. Lovely photo and tender, very good in both versions, but I choose the color!

    AntwortenLöschen
  7. The way you have used the tangles is lovely as always, and I do like Japan Diamond. I am always curious as to which tangle is which and have to follow the links.
    I wonder if you are dissatisfied because the two side petals of the String are cut off and maybe disturb the flow.
    I like the black and white one best, but it is also very interesting to see it coloured.

    AntwortenLöschen
  8. Beide sehen toll aus, aber das Farbige ist mein Favorit!

    AntwortenLöschen
  9. sagenhaft - und ich kann mir nicht vorstellen, dass Dein Tangle Muse da auswärts war--- so harmonisch .. besonders schön finde ich dass Du es auch koloriert hast.. ich bin komisch nämlich.. ich bin anscheinend ein ausgesprochener Farbmensch und das ist wohl der Grund, dass ich bis vor kurzer Zeit mit diesen nur Mustern nie wirklich sehr viel anfangen konnte...wahrscheinlich musste mir erst von Künstlern wie Du einer bist, der Zugang freigeschafelt werden....

    AntwortenLöschen